کیمیا کود

کود کشاورزی

تولید کننده کود

قیمت کود

کودهای ارگانیک

کودهای شیمیایی

کودهای گلخانه ای

RSS Linkedin Google +

کود مرغی پلیتی

کود مرغی یک کود آلی و دارای کاربرد متعددی ست اما بیش از ۹۰ درصد برای مصارف کشاورزی کاربرد دارد. کود مرغی پلیتی یک کود ارگانیک است و اهمیت کود های ارگانیک در افزایش نفوذپذیری خاک نسبت به آب و هوا و در نتیجه نفوذپذیری ریشه گیاه می باشد. کود های ارگانیک می توانند تمامی عناصر ضروری پر مصرف و كم مصرف را برای گیاه تامین كنند.
در بین کود های حیوانی ، درصد پتاس و فسفر کود مرغی پلیتی از بقیه کود ها (کود گاو و گوسفند) بیشتر می باشد. در هر حال بهتر است کود حیوانی تازه پای گیاه ریخته نشود، زیرا تجزیه اولیه آن بسیار سریع انجام می پذیرد که موجب آزاد شدن آمونیاک و تجمع آن در مجاوت ریشه گیاه گشته و موجب خسارت گیاه می شود. براي كاهش خروج گاز امونياك و بوی تند کود مرغی پلیتی و كاستن تلفات روان آب فسفر و عناصر غذايی كم مصرف ، می توان كود مرغ را با سولفات آلومينيوم استفاده نمود.
کود مرغی پلیتی کیمیا کود در بسته بندی های ۲۵ کیلوگرمی و برای اصلاح فعالیت بیولوژیکی خاک ، تیره کردن رنگ خاک و جذب انرژی بیشتر ، افزایش نگهداری آب خصوصاً در خاکهای شنی ، افزایش مواد آلی و میکرو ارگانیزم های مفید خاک و افزایش نفوذپذیری آن به مشتریان گرامی عرضه می شود.